CONNECT WITH US   


کد خبر: 9825    تاریخ خبر: 1396/5/17 « بازگشت


پنج فاکتور اصلی برای خرید خودرو

اتونیوز: قابلیت اطمینان یک خودرو یک نگرانی رو به رشد در میان خریداران خودروهای جدید است درحالی‌که مصرف سوخت به‌طور آهسته‌ای اولویت خود را از دست می‌دهد.

پنج فاکتور اصلی برای خرید خودرو

به گزارش اتونیوز، مطلبی که در ادامه می‌آید به نظرسنجی موسسه‌ی جی دی پاور در رابطه با مهم‌ترین فاکتورهای خریداران می‌پردازد. نتایج بر پایه‌ی پاسخ‌های حدود 26500 نفر از خریداران که خودرویی نو در بازه‌ی زمانی آوریل و می خریده‌اند استوار است.
در ادامه 5 دلیل عمده‌ای که خریداران در خرید خودروی جدید به آن توجه می‌کنند آورده شده است.

5. پرفورمنس و کارایی

درحالی‌که برخی افراد خواهان رانندگی هیجان‌انگیز نیستند اما 45 درصد پرسش‌شوندگان گفته‌اند که پرفورمنس فاکتور اصلی آن‌ها قبل از خرید خودروی جدید است. نیاز به پرفورمنس در مقایسه با سال قبل افزایش یافته و دلیل این قضیه ممکن است به کاهش بهای سوخت مربوط باشد.

4. میزان مصرف سوخت

54 درصد پرسش‌شوندگان میزان مصرف سوخت و میزان مسافت طی شده را به‌عنوان یک فاکتور بزرگ در خرید خودروی جدید مطرح کرده‌اند که نسبت به سال گذشته کاهش 4 درصدی را نشان می‌دهد. کاهش اهمیت مصرف سوخت یک خودرو نیز می‌تواند به کاهش بهای سوخت ارتباط داشته باشد.

3. قابلیت اطمینان

برخلاف میزان مصرف سوخت، قابلیت اطمینان خودروهای جدید از نظر خریداران فاکتور مهم‌تری بوده است. 56 درصد پرسش‌شوندگان اظهار داشته‌اند که قابلیت اطمینان فاکتور کلیدی در خرید خودرو است. نگرانی‌ها درباره‌ی قابلیت اطمینان خودروها نسبت به سال گذشته 5 درصد افزایش‌یافته است، این افزایش نسبت به سال ماقبل برابر با 8 درصد بوده است.
معاون بخش کیفیت موسسه‌ی جی دی پاور می‌گوید که:با این حجم فراخوان‌ها که در اخبار به چشم می‌خورند و همچنین چالش‌هایی که درباره‌ی تکنولوژی‌های جدید وجود دارد، مصرف‌کنندگان هماهنگی بیشتری در توجه به قابلیت اطمینان یک خودروی جدید دارند. این مسئله بر مدل‌هایی که خریداران از آن‌ها دوری می‌جویند و خودروهایی که درنهایت می‌خرند تأثیر شگرفی می‌گذارد.

24 درصد پرسش‌شوندگان گفته‌اند که آن‌ها از خودروهای وطنی (آمریکایی) به خاطر مسائل و مشکلات مربوط به قابلیت اطمینان دوری می‌جویند. این رقم درباره‌ی برندهای اروپایی و آسیایی به ترتیب 13 و 12 درصد است. طبق اطلاعات مربوط به قابلیت اطمینان جی دی پاور، واقعیت آن است که برندهای داخلی آمریکایی رقابت شدیدی با برندهای خارجی در رابطه با بحث اطمینان و کیفیت دارند.

2. استایل و طراحی داخل کابین و راحتی

به خاطر اینکه راننده‌ها اکثر زمان خود را داخل خودرو سپری می‌کنند، نمای داخلی باید مدرن و راحت باشد. 57 درصد پرسش‌شوندگان این مسئله را به‌عنوان فاکتور اصلی مطرح کرده‌اند. این مورد همچنین دومین دلیلی است که خریداران به خاطرش از برخی خودروها فراری هستند.

1. استایل و طراحی ظاهری خودرو

اما هر چیزی به یک عنصر ساده‌ی خودرو ختم می‌شود: نمایی که دیده می‌شود. با فاصله‌ی بسیار کم از دلیل دوم (استایل و طراحی داخل کابین و راحتی)، نمای ظاهری خودرو مهم‌ترین دلیل خریداران برای خرید خودروی جدید است. 57 درصد افراد این موضوع را مهم‌ترین فاکتور دانسته‌اند که البته در مقایسه با سال قبل کاهش 1 درصدی را نشان می‌دهد.



نظرات و پیشنهادات
  • لطفا از نوشتن نظرات به صورت فینگلیش (حروف لاتین) خودداری کنید.
  • "اتونیوز" به دلایل اخلاقی از انتشار نظراتی که دارای توهین یا افترا به شخصیت های حقیقی یا حقوقی باشد، معذور است.
  • تلاش ما بر این است، انتشار نظرات مخاطبین ارجمند در سریعترین زمان ممکن انجام شود، لذا برای نمایش نظراتتان شکیبا باشید.

نام شما: *
ایمیل: *
نظر: