موضوعات داغ

بی ام و M4 CSL منهارتبا 920 اسب بخار قدرت معرفی شد

به گزارش اتو نیوز ،ب‌ام‌و M4 CSL با تیونینگ منهارت و ۹۲۲ اسب بخار، به یک هیولای واقعی تبدیل شده که می‌تواند با ابرخودروها رقابت کند.

هرچند ب‌ام‌و M4 CSL به‌خودی‌خود کوپهٔ بسیار سریعی است ولی حالا شرکت تیونینگ منهارت این ماشین را به سطحی فراتر از یک کوپه اسپرت کامپکت ارتقا یافته و اکنون توانایی رقابت با ابرخودروها را دارد. خروجی پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی این ب‌ام‌و M4 CSL با تیونینگ منهارت، به ۹۲۲ اسب بخار قدرت و ۱۱۹۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. این اعداد برای خودرویی که در حالت استاندارد ۵۵۰ اسب بخار قدرت ارائه می‌داد، حیرت‌انگیز است. منهارت برای دستیابی به این قدرت، تغییرات گسترده‌ای اعمال کرده است که شامل ارتقای توربوشارژر، نصب اینترکولر جدید، پیستون‌ها و شاتون‌های فورج‌کاری شده، ورودی هوای کربنی و ریمپ ECU می‌شود.

گیربکس نیز برای تحمل این قدرت تقویت شده است درحالی‌که سیستم اگزوز استیل ضدزنگ با لوله‌های اسپرت یا حذف OPF، صدایی غرش‌آمیز تولید می‌کند. علاوه بر موتور، منهارت سیستم تعلیق را نیز ارتقا داده است. فنرهای H&R و بهینه‌سازی‌های منهارت، ارتفاع خودرو را کاهش داده و هندلینگ را بهبود بخشیده‌اند هرچند این تغییرات راحتی سواری را کمی کاهش داده است. این M4 CSL نه‌تنها در خط مستقیم سریع‌تر است، بلکه در پیچ‌ها نیز چابکی بیشتری دارد. هرچند منهارت شتاب دقیق این خودرو را اعلام نکرده، اما با توجه به اینکه M4 کامپتیشن چهارچرخ محرک با ۵۳۰ اسب بخار قدرت در ۳.۴ ثانیه به ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، این نسخه تیونینگ شده احتمالاً در حدود ۳ ثانیه یا کمتر به این سرعت دست می‌یابد.

منهارت این M4 CSL را به کیت بدنه تهاجمی هم مجهز کرده است که شامل افزونه‌های جلو، اسپویلر بزرگ‌تر، کاپوت دریچهٔ روی کاپوت، کاور آینه‌های جدید، دیفیوزر عقب با چراغ ترمز اضافی و اسپویلر دم اردکی می‌شود. سر اگزوزها بزرگ‌تر از نسخه استاندارد هستند و نشان‌های Manhart و MH4 900 روی صندوق‌عقب خودنمایی می‌کنند. رینگ‌های Raffa با طراحی چند پره همراه با تزئینات فیبر کربنی و رنگ مشکی با جزئیات طلایی، ظاهری خشن به خودرو بخشیده‌اند. اگرچه برخی ممکن است این سبک را بیش‌ازحد شلوغ بدانند، اما در مقایسه با دیگر نمونه‌های تیونینگ شده M4، این نمونه همچنان جذاب و قابل‌قبول است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 7 =

دکمه بازگشت به بالا