
تارا V4 توربو در نمایشگاه خودرو شیراز معرفی شد. نسخه جدید تارا اتوماتیک با موتور EF7 پلاس توربو از نیمه دوم امسال جایگزین تیپ اتوماتیک V4 با موتور تیوفایو پلاس خواهد شد.
به گزارش اتونیوز، در نمایشگاه خودروی شیراز، ایرانخودرو از نسخه جدیدی از تارا توربو رونمایی کرد که بهجای موتور TU5 پلاس، حالا به پیشرانه EF7 پلاس توربوشارژ مجهز شده است. این موتور همان نمونهای است که پیشتر روی ریرا نصب شده بود و حالا در قالب جدید روی تارا هم عرضه میشود.
موتور EF7 پلاس توربو یک پیشرانه ۱.۶۵ لیتری چهار سیلندر است که با توربوشارژر، قدرتی در حدود ۱۶۰ اسببخار و گشتاور تقریبی ۲۴۰ نیوتنمتر تولید میکند. این موتور با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک نسل هفتم DAE هماهنگ شده است. هنوز جزئیات فنی دقیق مثل شتاب و مصرف سوخت بهطور رسمی اعلام نشده، اما میتوان انتظار داشت عملکرد آن از دنا پلاس توربو بهتر باشد.
از نظر ظاهری و آپشنی، به جز تغییر گرافیک چراغهای عقب برای بار سوم! (در نمونه نهایی) تفاوت خاصی بین این نسخه جدید و تارا V4 قبلی دیده نمیشود و همچنان همان ویژگیهای بدنه و کابین حفظ شده است. هدف اصلی این بهروزرسانی، جایگزینی پیشرانه TC7 پلاس با نمونه تیوفایو پلاس بوده که به نظر میرسد با این اتفاق شاهد یک ارتقا جدی در بحث توان حرکتی این خودرو باشیم.
بیست و دومین نمایشگاه خودرو شیراز ۱۴۰۴ از ۲۰ام تا ۲۳ام خردادماه از ساعت ۱۷ الی ۲۲ میزبان بازدیدکنندگان و علاقهمندان حوزه خودرو میباشد. پدال نیز در این نمایشگاه حضور داشته و این رویداد خودرویی را پوشش میدهد.