موضوعات داغ

معرفی بی ام و بوونزیپن زاگاتو؛ کوپه‌ای خاص بر اساس M4

به گزارش اتو نیوز ،ب‌ام‌و بوونزیپن زاگاتو، یک کوپه دست‌ساز بر اساس M4 با طراحی زاگاتو و قدرت ۶۲۰ اسب بخار است که در تعداد محدودی تولید خواهد شد.

ب‌ام‌و بوونزیپن زاگاتو (Bovensiepen)، کوپه‌ای دست‌ساز بر اساس ب‌ام‌و M4 است که در نمایشگاه کنکورزو دالگانزا در ایتالیا برای اولین بار رونمایی شد. نام بوونزیپن متعلق به خانواده‌ای است که آلپینا، برند مشهور تیونینگ را تأسیس کردند و ب‌ام‌و در سال ۲۰۲۲ آن را به‌طور کامل خریداری کرد؛ اما ظاهراً خانواده بوونزیپن نتوانستند از دنیای ساخت خودروهای سریع و لوکس فاصله بگیرند. آن‌ها با نام خانوادگی خود برندی جدید راه‌اندازی کرده‌اند که هدفش تولید «خودروهای استثنایی با مفهوم رانندگی ناب» است. اولین محصول این برند، کوپه دست‌ساز بوونزیپن زاگاتو است که با همکاری استودیوی افسانه‌ای ایتالیایی زاگاتو ساخته شده است.

بوونزیپن زاگاتو با سقف دو گنبدی، امضای نمادین زاگاتو، خودنمایی می‌کند. تشخیص پنل‌های مشترک با M4 پایه تقریباً غیرممکن است. بدنه تقریباً به‌طور کامل از فیبر کربن ساخته شده تا وزن اضافی ناشی از طراحی دست‌ساز را جبران کند. بااین‌حال، وزن نهایی خودرو به ۱۸۹۵ کیلوگرم می‌رسد که ۱۲۰ کیلوگرم سنگین‌تر از M4 استاندارد است. نمای جلو و عقب خودرو شباهت‌هایی به ب‌ام‌و i8 دارد و عناصری ظریف از سبک آلپینا را در خود جای داده است. چراغ‌های عقب با خطوط نوری باریک، به خطوط آشنای آلپینا اشاره دارند. رینگ‌های ۲۰ اینچی نیز به این میراث وفادارند. هرچند طراحی کلی تمیز و زیباست، نمای جلوی خودرو کمی ساده به نظر می‌رسد و شاید به‌یادماندنی نباشد؛ اما حذف جلوپنجره بزرگ و بحث‌برانگیز M4 اقدام مثبتی است.

داخل کابین، چیدمان اصلی M4 حفظ شده اما با مواد اولیه سفارشی و رنگ‌های خاص ارتقا یافته است. نمونه نمایش ‌داده‌شده کابین آبی تیره دارد اما خریداران می‌توانند از میان ۱۶ رنگ چرم استاندارد، ۴۵ رنگ آلکانترا و گزینه‌های گسترده‌تر در برنامه سفارشی‌سازی کامل انتخاب کنند. صفحه آمپر و سیستم‌های داخلی همچنان DNA ب‌ام‌و را حفظ کرده‌اند اما حس و حالی لوکس‌تر دارند.

بوونزیپن مشخص نکرده که این خودرو بر اساس کدام نسخه M4 ساخته شده و هنوز معلوم نیست که خریداران می‌توانند بین گیربکس دستی یا اتوماتیک یا سیستم انتقال قدرت محرک عقب یا چهارچرخ محرک انتخاب کنند. آنچه می‌دانیم این است که موتور ۳ لیتری شش سیلندر توربوشارژ M4 به‌طور گسترده ارتقا یافته و حالا ۶۲۰ اسب بخار و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این ارقام در مقایسه با M4 استاندارد (۴۸۰ اسب بخار و ۵۵۰ نیوتن متر) پیشرفت چشمگیری دارند. با وجود وزن بیشتر، بوونزیپن زاگاتو شتاب صفرتاصد را در ۳.۳ ثانیه طی می‌کند و حداکثر سرعتی بیش از ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت دارد. اگزوز تیتانیومی با وزن تنها ۲۲ کیلوگرم و سیستم تعلیق بیلشتین با حالت‌های رانندگی مختلف، تجربه‌ای در سطح یک خودروی گرند تورر ارائه می‌دهند.

پس از رونمایی در ایتالیا، بوونزیپن قصد دارد تولید را این خودرو را آغاز کند و تحویل اولین خودروها از سه‌ماهه دوم ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد. قیمت و تعداد تولید در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۵ اعلام می‌شود، اما انتظار می‌رود هر دو بسیار محدود و خاص باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − شش =

دکمه بازگشت به بالا