نسخه جدید فراری 296GTB معرفی شد
به گزارش اتو نیوز،شرکت ایتالیایی فراری بهصورت رسمی اعلام کرده که آمادگی لازم برای رونمایی از مدل جدیدتر، قویتر، سبکتر و سریعتر 296GTB را دارد. این مدل بهخصوص ادامهدهنده راه ۳۶۰ چلنج خواهد بود که در سالهای ابتدایی قرن بیستویکم رونمایی شد خط جدیدی از کوپههای عملکرد بالای این مجموعه را شکل داد. پس از ۳۶۰ چلنج، نوبت به F430 اسکودریا، ۴۵۸ اسپچیاله و ۴۸۸ پیستا رسید. حال هم نوبت آن شده که کوپه فراری رنگوبوی یک مسابقهدهنده قدرتمند را به خود بگیرد و برای مسابقات خیابانی و پیست آماده شود.
افزایش قدرت برای فراری کاری آسان تلقی میشود اما مسئله اصلی، مدیریت آن قدرت بهشکلی هیجانآور و درعینحال، دقیق است؛ بهشکلی که هویت اسب سرکش فراری همچنان در خودرو باقی بماند. 296GTB که از یک پیشرانه هیبریدی تویین توربوی V6 با ۸۳۰ اسب بخار قدرت سود میبرد، هماکنون با پکیجی موسومبه «فیورانو» به فروش میرسد که بهادعای فراری، عملکرد را بهبود میبخشد.
از آنجا که خروجی پیشرانه این خودرو درحالت استاندارد هم یکی از بهترینها به شمار میرود و 296GTB را به یکی از سریعترین سوپراسپرتها بازار تبدیل کرده است، انتظار میرود که فراری پیش از قدرتافزونی روی کاهش وزن این سوپراسپرت متمرکز شود و با تکیهبر قطعات آیرودینامیکی، عملکرد و فرمانپذیری را بهبود بخشد.
برای اینکه درک خوبی از روند کاری فراری داشته باشیم، میتوانیم به آخرین محصول این خانواده نگاه داشته باشیم؛ ۴۸۸ پیستا. این سوپراسپرت بینظیر حدودا ۹۰ کیلوگرم سبکتر از نسخه استاندارد 488GTB بود؛ پس بعید نیست که عملکردی مشابه را از این برند ایتالیایی انتظار داشته باشیم.
فارغ از قدرت، آنچه بیشک در ۲۹۶ آینده افزایش پیدا خواهد کرد، نیروی عمودی وارد بر خودرو در سرعتهای بالا خواهد بود. بعید نیست که فراری فرمپردازی اسپرت خیابانی را رها کند و بهسراغ اسپلیتر، دیفیوزر، تیغههای آیرودینامیکی و بالچه بزرگ عقب برود.
فراری 296GTB با تکیهبر سیستم دیفرانسیل عقب خود میتواند عملکردی خیرهکننده را شتابگیری اولیه از خود نشان دهد و ظرف ۲.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد؛ رقمی که زمانی تنها به بوگاتی ویرون تعلق داشت. این سوپراسپرت اهل مارانلو قدرت پیشرانه ۳ لیتری خود را از طریق یک جعبهدنده ۸ سرعتی دو کلاچه به چرخها میرساند.