![خودروی برقی](https://autonews.ir/wp-content/uploads/2023/05/poster_TESLA-scaled.jpeg)
تسلا قیمت ها را در چندین بازار جهانی کاهش داده و جنگ قیمتی را در چین آغاز کرده است که از ابتدای سال تاکنون بیش از 40 برند خودروی داخلی و بین المللی به آن پیوسته اند.
به گزارش اتونیوز، کاهش قیمت های خودرو باعث کاهش درآمد خودروسازان شده است، به طوری که تسلا کاهش 24 درصدی درآمد خالص سه ماهه اول خود را گزارش کرده است، حتی اگر تحویل سه ماهه جهانی آن به بالاترین حد خود رسیده باشد.
غول خودروهای الکتریکی (تسلا) این هفته در جهت مخالف حرکت کرد و قیمت دو مدل پرفروش خود – مدل Y و مدل 3 – در کانادا، چین، ژاپن و ایالات متحده را تا 290 دلار افزایش داد. همچنین روز جمعه، قیمت خودروهای مدل S و مدل X جدید خود را در چین 19 هزار یوان (2 هزار و 751 دلار) افزایش داد.
همچنین تسلا در حال آماده سازی صادرات نسخه ای از مدل Y به کانادا در سال جاری از کارخانه شانگهای خود است، به گفته یک فرد با آگاهی مستقیم از این طرح و یک یادداشت که توسط رویترز مشاهده شده است، اولین بار است که خودروها را از چین به آمریکای شمالی ارسال می کند.