
در ایران شاسیبلند جتا VS7 (تصویر بالا) و سدان VA3 توسط شرکت ماموت عرضه میشود. بعید نیست مدل جدید به نام VS8 نیز وارد ایران شود تا شاید بتواند با محصولا مدیران خودرو در گروه فونیکس رقابت کند.
جتا VS8 نسخهی بهروزشده VS7 است. طول خودرو ۴۶۲۹ میلیمتر، عرض ۱۸۵۱ میلیمتر و ارتفاع ۱۶۲۴ میلیمتر با فاصله محوری ۲۷۳۱ میلیمتر، تفاوت خاصی با VS7 ندارد. جتا VS8 در مقایسه با VS7 موجود در ایران، زیباتر و جذابتر به نظر میرسد. خصوصا در نمای روبرو، طرح چراغهای اصلی حس اسپرت را به خوبی منتقل میکنند. حجمدهی بدنه و فرم کلی VS8 نیز، هرچند قابل رقابت با خودروهای مدرن دنیا محسوب نمیشود؛ انتظارها از یک شاسی بلند چینی مدرن را پاسخ میدهد.
در فضای داخلی نیز، بهروزرسانی برای VS8 شکل گرفته تا همراه یک نمایشگر بزرگ جدا از داشبورد، خودرویی جدید و مد روز فراهم کند. صندلی و تودریهای چرم، فرمان D شکل، پنل پشت فرمان دیجیتال و شارژر بیسیم، به این هدف کمک میکنند.
جتا VS8 بر اساس پلتفرم MQB فولکس واگن شکل گرفته و در محور عقب به سامانه تعلیق چنداتصالی مجهز شده است. این کراساور، مشابه VS7 صرفا دیفرانسیل جلو خواهد بود و همان موتور ۱/۴ لیتری توربوشارژ TSI از سری EA211 را ارایه خواهد کرد که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و 250 نیوتنمتر گشتاور با جعبهدنده شش سرعته خودکار دارد. جتا VS8 با وزن خالص ۱۴۶۸ کیلوگرم، احتمالا سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت 11 ثانیه و نهایت سرعت 170 کیلومتر برساعت خواهد داشت.
روی کاغذ، جتا VS8 برتری خاصی نسبت به دیگر شاسیبلندهای اقتصادی ساخت چین ندارد؛ اما چنانچه مطابق پیشبینیها با حدود قیمت 15 تا 18 هزار دلار عرضه شود، جالب توجه خواهد بود. این کراساور میتواند با هزینه خرید مناسب، وارد رقابت با فونیکس تیگو 7 مدیران خودرو شود.