
به گزارش اتو نیوزرنجروور الکتریک با ۵۵۰ اسب بخار قدرت و باتری ۱۱۷ کیلووات ساعتی، آماده است تا استانداردهای جدیدی در دنیای شاسیبلندهای لوکس برقی تعریف کند.
لندروور اعلام کرده است که نسخه تمام الکتریکی رنجروور به تولید نزدیکتر شده و پروتوتایپهای آن با موفقیت دومین فصل آزمایشهای آبوهوای سرد را در شمال اروپا به پایان رساندهاند. این خودروها بیش از ۷۲ هزار کیلومتر را طی کردهاند تا سیستمهای مختلف آنها در شرایط سخت آزمایش شود. بخش مهمی از آزمایشها به سیستم مدیریت حرارتی پیشرفته این خودرو، موسوم به ThermAssist اختصاص داشت. این سیستم مصرف انرژی گرمایشی را تا ۴۰ درصد کاهش میدهد و با بازیابی حرارت، در دماهای پایین تا منفی ۱۰ درجه سانتیگراد، گرمایش سیستم پیشرانه یا کابین را تأمین میکند. این فناوری به افزایش برد حرکتی و بهبود کارایی خودرو کمک شایانی میکند.
لندروور همچنین روی سیستم تعلیق بادی و حالت رانندگی با یک پدال این خودرو کار کرده است. حالت تک پدالی که در خودروهای برقی رایج است، به راننده اجازه میدهد تنها با پدال گاز رانندگی کند، زیرا سیستم احیای انرژی ترمزها با برداشتن پا از پدال فعال میشود. لندروور این سیستم را با فناوری Terrain Response ترکیب کرده تا رنجروور الکتریک برای آفرود نیز آماده باشد. رنجروور الکتریک مجهز به اولین باتری طراحی و ساختهشده توسط لندروور است. این باتری ۱۱۷ کیلووات ساعتی از ۳۴۴ سلول در چیدمان دوطبقهای تشکیل شده و برای بهینهسازی چگالی انرژی، برد حرکتی و سرعت شارژ طراحی شده است. این ویژگیها عملکردی روان و لوکس را تضمین میکنند که از یک رنجروور انتظار میرود.
این شاسیبلند الکتریکی از سیستم چهارچرخ محرک با «فناوری دینامیک هوشمند سیستم انتقال قدرت» بهره میبرد که گشتاور محور عقب را از صفر تا صد درصد تنظیم میکند تا از لغزش جلوگیری شود. این سیستم میتواند در کمتر از ۵۰ میلیثانیه (تا ۱۰۰ برابر سریعتر از خودروهای بنزینی) به تغییرات چسبندگی واکنش نشان دهد. علاوه بر این، طبق گزارش تاپ گیر، رنجروور الکتریک از قوای محرکه دو موتوره چهارچرخ محرک با مجموع خروجی ۵۵۰ اسب بخار ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور بهره میبرد. این یعنی رنجروور الکتریک از مدل P530 با موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی ۵۳۰ اسب بخاری قویتر خواهد بود.